Reklamı Kapat

Yayın ihlali yapanlara ceza

RTÜK, TV 8'de yayımlanan "Kırmızı Oda", Star TV'deki "Sefirin Kızı", Show TV'deki "Çukur" ve "Arıza" dizilerinde yayın ihlali tespit ettiğinden, yayıncı kuruluşlara idari para cezası verdi.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'ndan (RTÜK) yapılan yazılı açıklamaya göre, üst kurulun haftalık olağan toplantısında izleme uzmanlarının hazırladığı raporlar gündeme alındı.

TV 8'de yayımlanan "Kırmızı Oda" dizisini inceleyen üst kurul, dizide annesi tarafından küçük bir kız çocuğuna yönelik yoğun fiziksel ve psikolojik şiddete başvurulduğu gerekçesiyle sorumlu yayıncılık anlayışının yok sayıldığı görüşüne vardı ve 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun'daki yayın ilkelerinin ihlali nedeniyle kanala para cezası uygulanmasına karar verdi. 

"Sefirin Kızı" dizisinde kadınlara yönelik baskıları teşvik eden, şiddeti özendirici veya kanıksatıcı sahnelerin yer aldığı gerekçesiyle Star TV'ye para cezası uygulanmasını kararlaştıran kurul, "Çukur" dizisindeki şiddet sahneleri ile "Arıza" dizisinde küfürlerin doğrudan duyulması, Türkçenin kaba ve düzeysiz kullanımı ve çocukların fiziksel, zihinsel ve ahlaki gelişimine zarar verebilecek sahneler nedeniyle de Show TV'ye idari para cezası verilmesine hükmetti.

Kurul, FOX TV'de yayımlanan "Sen Çal Kapımı" dizisindeki bazı görüntülerin genel ahlaka ve Türk aile yapısına aykırı olduğuna, "Baraj" dizisinde ise toplumsal cinsiyet eşitliğine ters düşen, kadınlara yönelik baskıları teşvik eden ve kadını istismar eden nitelikte yayın yapıldığına hükmederek, kanala idari para cezasına uygulanmasına karar verdi.

HABER PROGRAMLARINA CEZA

Kurul toplantısında Halk TV'de yayımlanan "Özlem Gürses ile 20. Saat" programında dijital bir yayın organında yer alan "Bahçeli'ye aşı yapan hemşire dövüldü" şeklindeki haberin gerçekmiş gibi ekrana taşındığı belirtildi ve soruşturulması basın meslek ilkeleri çerçevesinde mümkün olan bir haberin doğruluğundan emin olmadan verildiği gerekçesiyle kanala idari para cezası uygulanması kararlaştırıldı.

Üst kurul, yine Halk TV'de yayımlanan "Kayda Geçsin" programında herhangi bir kanıt, bulgu ya da belgeye dayandırılmadan sarf edilen sözlerle Türk Polis Teşkilatının itham edildiğine hükmetti. Bu şekilde yasadaki yayınların "kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde ifadeler içeremez" hükmünün ihlali nedeniyle kanala idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

"MİLİTAN" SÖZÜ NEDENİYLE YAPTIRIM

Üst kurul, Habertürk'te yayımlanan "Enine Boyuna" programında bir konuk tarafından sarf edilen "Vali militan, kaymakam militan, yargıçlar militan" sözlerinin kişi ve kurumları zedeleyecek nitelikte olduğu kanaatine vardı. 

Yayının kamusal sorumluluk anlayışıyla bağdaşmadığına hükmeden kurul, basın meslek ilkeleri çiğnenerek kişi veya kuruluşları eleştiri sınırlarını ötesinde yeren yayın dolayısıyla kuruluşa idari para cezası verilmesine karar verdi. 

TELE 1'E CEZA

Kurul, "Zamanın Ruhu" programında küfür içeren ifadelerin engelleme yapılmadan ve korumalı saatlerde ekrana getirilmesi nedeniyle Tele 1'e idari para cezası verilmesine hükmetti.

Üst Kurul, kanaldaki "Anında Manşet" programı hakkında hazırlanan uzman raporunu da inceledi. Yayında bir hukuk devletinde kuvvetler ayrılığı ilkesinin güvencesi konumunda bulunan yargı camiasının tahkir ve tezyif edildiğini belirleyen RTÜK, halkın seçtiği Cumhurbaşkanı'na yönelik bazı sözlerin de eleştiri sınırlarını aştığı kanaatine vardı. Üst Kurul, bu şekilde 6112 sayılı kanunun ihlali nedeniyle kanala idari para cezası verdi.

Kurul toplantısında, "Zafer Arapkirli ile Akşam Haberleri"nde  Boğaziçi Üniversitesi olayları konu edilirken kişi veya kurumlar hakkında küçük düşürücü ve iftira niteliği taşıyan ifadeler kullanıldığı gerekçesiyle KRT'ye idari para cezası verilmesi kararlaştırıldı.  

FOX TV ANA HABER'E CEZA

Üst kurul toplantısında ele alınan raporda, FOX Ana Haber bülteninde, süt üreticisinin 2020 yılı tarımsal desteklerini alamadığının iddia edildiği, ancak adı geçen üreticiye tarımsal destek ödemelerinin yapıldığının Tarım ve Orman Bakanlığınca belirlendiğine yer verildi.

Kurul, soruşturulması basın meslek ilkeleri çerçevesinde mümkün olan haberlerin, soruşturulmaksızın veya doğruluğundan emin olunmaksızın yayınlandığı gerekçesiyle kanala idari para cezası uygulanmasını kararlaştırdı.

Üst kurul,  sağlık beyanıyla sahte ürün ve ilaç satan, halkın manevi duygularını istismar eden yayıncılara da ağır yaptırımlar uyguladı.

Halkı dolandıran Şu TV'nin yayın lisansı iptal edildi.

Güçlü, HM (Haberin Merkezi), Park TV, Ful TV, 363 TV ve Berat kanallarına yayın ve program durdurma ile üst sınırdan idari para cezaları verildi.

10 Şub 2021 - 19:46 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Diriliş Postası Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Diriliş Postası hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Diriliş Postası editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Diriliş Postası değil haberi geçen ajanstır.




Anket Sizce 2020-2021 sezonunda Süper Lig'de hangi takım şampiyon olur?