Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.
Giriş Yap
Veya Kayıt Ol
Kayıt Ol

İnsanlar çeşit çeşittir

Bu Makaleyi Dinle!


00:00

Biz insanoğlunu anlamak güçtür kimi zaman.

Bazen biz bile kendi kendimizi anlamakta, yapıp ettiklerimizi anlamlandırmakta zorlanırız.

İnsan anlaşılmak ister; kimisi de anlaşılmamak için çaba sarfeder.

Yaratan çeşit çeşit yaratmıştır insanı.

Topraktan gelen, topraktan beslenen, toprak misali, farklı renklerde, farklı tonlarda, farklı eğilim ve birikimlerde vücut bulmuştur.

Toprak cömerttir, ne ekersen, emek verdiğin müddetçe biçersin.

Hatta ekmeden, zahmet göstermeden insana sunduğu ikramları dahi vardır.

Ama insanoğlu bu cömertlikten kendini beri kılabiliyor, cimri davranabiliyor.

Ateş kibri, toprak tevazuyu temsil eder.

Kendi hammaddesine yabancılaşan insanoğlu tevazuyu değil, kibri kuşanabiliyor.

İnsanoğlunu kendi kendisine de yabancılaştıran süreç kibri kuşanması ile başlıyor.

Ezeli ve ebedi olan murat etmiş, varlığından haberdar etmek istemiş ve insanoğluna bir alan açmıştır.

Mutlak irade sahibinin iradesi ile irade bulan insanoğlu iradesini yanlış yolda kullanmayı tercih edebiliyor.

Önüne açılan yollardan birini tercih etme iradesini ortaya koyan insan, seçtiği, girdiği ve geçtiği yollardan da sorumludur.

İnsan iki çeşittir.

Ya da insan nihai olarak iki şeyden birini seçer, birine taraf olur.

Örneğin kimi yapar, kimi bozar.

Kimi yıkar, kimi inşa eder.

Kimi yardım eder, kimi yardımların önünü keser.

Kimi yapıcıdır, kimi yıkıcıdır.

Kimi savaşı, kargaşayı, kaosu ister; kimi barış olsun, insanlık huzur bulsun, selam ve esenlik hakim olsun diye çaba gösterir.

İşte insan ikisinden birine taraf olur.

Ya yapandan, inşa edenden, yardım edenden, yapıcı olandan, selam ve esenliği yaygınlaştırandan taraf olur; ya da yıkan, bozan, iyiliği engelleyen, yıkan, kargaşa ve bozgunculuk çıkarandan taraf olur.

İnsanoğlu ya iyilikte öncüdür, ya da kötülükte.

Ya iyilikten yanadır, ya da kötülükten yana.

Sessiz kalması, hiçbir şey yapmaması, ortada durması, tarafsızmış gibi davranması nötr olduğu anlamına gelmez.

Cemil Meriç’in ifadesi ile, “Zulmün olduğu yerde tarafsızlık namussuzluktur.”

İyilik ile kötülük arasında tarafsız kalamazsınız.

Hak ile haksızlık arasında ortada duramazsınız.

Zulmün olduğu yerde sessiz kalamazsınız.

Kalır ya da durursanız kötülüğe, haksızlığa ve zulme ortak olmuş olursunuz.

İyilik yola çıktı

Tercihini iyilikten yana kullanan, iyiliği destekleyen, iyinin ve güzelin yaygınlaşması için çaba sarfedenler de var hamdolsun.

İsmi iyilik olan güzel bir dernek, Hasene İdlibli mazlumlara ulaştırılmak üzere yardım tırlarını yola çıkardı.

Soğuktan üşüyen, yardım bekleyen, kendisine uzanacak sıcak bir ilgiye ihtiyaç duyan mustazaflara ulaştırılmak üzere kışlık yardımları ulaştıran iyilik hareketinin ve tırlarının yolu açık olsun.