İsrail ordusu, Suriye'deki Esed rejiminin çökmesinin ardından işgal altındaki Golan Tepeleri ile Suriye sınırındaki tampon bölgeye kuvvet gönderdiğini açıkladı.
İsrail ordusundan yapılan açıklamada, Suriye'deki son gelişmelerin ardından durum değerlendirmesi yapıldığı ve buna bağlı olarak Golan Tepeleri'ndeki belirli bölgelere ve tampon bölgeye asker sevk edildiği ifade edildi.
6 Aralık Cuma günü yapılan açıklamada, İsrail'in Suriye'deki gelişmeler nedeniyle Golan Tepeleri'ndeki birliklerine takviye yaptığı bildirildi.
İsrail, 1967'den bu yana Suriye'ye ait Golan Tepeleri'ni işgal altında tutuyor. 1974'te imzalanan Kuvvetlerin Çekilmesi Anlaşması ile tampon bölge ve silahtan arındırılmış bölgenin sınırları belirlenmişti.
Suriye iç savaşının başladığı 2011 yılından itibaren İsrail, zaman zaman Suriye ve Golan Tepeleri'nden roket saldırılarıyla karşı karşıya kaldığını öne sürerek, İran destekli Hizbullah güçlerine ve Esed rejimine ait askeri noktalara saldırılar düzenledi.
İsrail'in bu hamlesi, bölgedeki güvenlik kaygılarının arttığını ve Suriye'deki çatışmaların sınır ötesi etkilerini yansıttığını gösteriyor.
