Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın geçtiğimiz günlerde Yeditepe Bineali açılışı için Ayasofya’da yaptığı konuşma ve akabinde Kur-anı Kerim tilaveti aslında yakın bir tarihte yaşanacak zaferi! müjdelemektedir. Osmanlıdan kalma 3 Ayasofya’dan Trabzon ve İznik Ayasofyası tekrardan ibadete açılırken fethin sembolü olan İstanbul’daki Ayasofya’da sırasını beklemekteydi. Ve Ayasofya’nın kapıları sabır taşı gibi çatladı, kendi kendisine açılacak.

Tabiu bu sevincimi bir şekilde paylaşmam gerekiyordu. Pazar köşemi beklemeksizin buna benzer ifadeleri Twitter üzerinden paylaştım. Karşılaştığım tepki enteresandı. Atmış olduğum tweet Türkiye üzerinden pek etkileşim almazken ABD’li akademisyenler tarafından dikkatle, özenle rt ve yorumlar aldı. Düşünün Barbaros Şansal’ın bile dikkatini çekmiş ve onu da korkutmuş Ayasofya’nın açılacağı düşüncesi. Demek istediğim, şimdiden onlarda bizler gibi heyecanla bekliyor Ayasofya’nın tekrardan ibadete açılmasını.

Ayasofya’nın gelecek zamanda açılması düşüncesi, ABD’lilerin ve bir takım Hristiyan düşünce kuruluşlarının bu durumu iyiden iyiye dillendirmesiyle birlikte daha da güçlü hale gelmiştir. Ayasofya Hristiyanlığın İslamiyet’e devir ve tesliminin bir sembolüdür. Bunun için kilise iken camiye olmuştur. İnşallah tekrar camiye çevrilip ibadete açılacaktır. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ı bu zamana kadar Ayasofya’yı açmamakla suçlayan cenahın bilmediği veyahut aklının kesmediği bir durum vardı. Türkiye’nin, askeri, siyasi, ekonomik ve teknolojik olarak bağımsızlığını sağlaması gerekiyordu.  Yani ortada bir enkaz vardı ve hadi kaldır dediniz, hiçbir yardımda bulunmaksızın.Ayasofya’yı açabilmek öyle işkembe-i kübradan atmakla olmuyor. Düşünsenize Fatih olup Ayasofya’yı ibadete açıyorsunuz. Emin olun ki Ayasofya’nın açılmasını en çok başta TBMM Başkanı İsmail Kahraman ve akabinde Cumhurbaşkanı Erdoğan istemektedir. Hadi burayı da geçelim…

Ayasofya bugün açılır veya yarın açılır orasını bilmiyorum. Bildiğim bir şey var ki; “Şu istikbal inkılabı içinde en yüksek gür sada İslamiyet’in olacaktır.” Nasılını ve zamanını bilmiyorum ve umursamıyorum. Biz çalışacağız ve Allah’ı bekleyeceğiz.